Celozrnné pečivo je zdravější

" "


Když zapátráme v minulosti, pšeničná mouka se mlela z celého zrna. Nic se neoddělovalo. Později se ve mlýnech začala oddělovat bílá mouka od otrub a klíčků a výsledkem je i dnešní mouka, směs lepku a škrobu. Odstraněním klíčků však mouka přišla o cenné živiny a minerály. Pečivo vyrobené z bílé mouky nám dodá jen energii.
starý mlýn
Konzumací celozrnného pečiva získáme pro svůj organismus potřebnou vlákninu, minerály – vápník, hořčík, železo, zinek, vitamíny B, D a E. Díky polysacharidů nás nasytí na delší dobu než pečivo bílé a udržuje stálou hladinu krevního cukru. Pomáhá v prevenci obezity, cukrovky a rakoviny tlustého střeva.
Celozrnné pečivomá lepší a plnější chuť. Ve velkých marketech těžko shání a v nabídce je spíše pečivo vícezrnné. Je velmi těžké rozpoznat, které pečivo je celozrnné a které je jen přibarveno karamelem, praženým ječmenem nebo žitem. Ve složení pečiva nacházíme i další látky, jako jsou například zahušťovadla, aromata, náhradní sladidla, konzervanty, kyseliny, barviva, regulátory kyselosti, emulgátory, stabilizátory nebo modifikovaný škrob. Výčet těchto látek nesvědčí dobré kvalitě výrobku.
lůas pšenice
Lepší výběr mají v obchodech se zdravou výživou. Celozrnné pečivo by mělo obsahovat 80% celozrnné mouky, což většinou není pravda, ale i když jí bude obsahovat alespoň 30%, je to pořád lepší, než pečivo jen bílé. Pravé celozrnné pečivo poznáme podle viditelných kousků slupek, pšeničných klíčků a hlavně vyšší ceny.
celozrný chléb
Pokud si ale chceme být jisti obsahem pečiva, upečeme si celozrnné pečivo doma sami.V tom případě si musíme dát větší pozor na kvalitu celozrnné mouky a její trvanlivost, která je kratší. Do domácího pečiva můžeme přidávat různá semínka a ovlivnit tak jeho chuť.
Cereální nebo celozrnný?
Cereální – tento název pro pečivo znamená „vyrobený z obilí“. Není náhodou, že je podobný slovu celozrnný, proto si musíme dát na jeho záměnu pozor.

tip-polstar-pivo.jpg

Celozrnné pečivo je zdravější
Ohodnoťte příspěvek