Internetové pasti na děti

Známe to všichni. Odpoledne v obchodním domě nebo v prostém obchodě, pravděpodobně někde oddělení sladkostí nebo u pultu, kde jsou ještě žvýkačky a dětský pláč a řev. Není to nic neobvyklého, děti zkrátka chtějí to, co vidí a co jim připadá pěkné a myslí si o tom, že to bude dobré. Sice je to dosti pomíjivý pocit – v obchodě něco chce a skončí svět, pokud se to nekoupí, zatímco doma už se nad tím mává ruka. V případě sladkostí je tento fenomén trochu prodloužen, protože přeci jen sladkosti vydrží více. Co ale vzbuzuje v dětech tu největší TOUHU po něčem? Je to hlavně reklama. A pokud jste si mysleli, že se reklamě v televizi vyhnete, když dítěti pustíte nějakou pohádku, tak jste na omylu.
dítě na tříkolce

Pohádky, reklamy a sponsoring

Dětské internetové pohádky jsou více méně na jedno brdo – chytlavá, jednoduchá, otravná melodie, špatná kresba či animace, špatný dabing, jednolitý děj, opakovatelné pohyby. A taky obrovská reklama. Třeba dítě si ani nevšimne, že třeba jejich plastelínový kamarádi jsou vlastně „ověnčeni“ symboly a názvy značky, že u jejich pohádek je pravděpodobně taky link, kde mohou kliknout a dostanou se na e-shop. Dokonce i mezi jednotlivými pohádkami je vložena reklama, nejčastěji na hračky, sladkosti a poté oblečení.
dítě a medvídek

Dítě si neuvědomuje, že se dívá na jednu velkou reklamu

Existuje chlapec na Youtube, který dělá review hraček. Proč je tolik populární a proč ho rodiče podporují všemi ohledy? Protože vydělává neskutečné peníze. Ukazuje ostatním dětem, jak moc cool jsou jeho hračky, ty se poté dožadují u rodičů a utrápení rodiče to potom kupují. Jednoduchá matematika. Samotné video tak je šikovně zamaskováno, přitom je to v jádru reklama, která má jenom přesvědčit děti.
 věž z kostek
Prakticky není možné, abyste se vyhnuli reklamě na internetu. Děti jsou v tomto směru lehce ovlivnitelné, ale co si budeme, drtivá většina dospělých taky. Jenom se to týká některých jiných věcí, o kterých se dospělí domnívají, že jsou naprosto „potřebné“.

Internetové pasti na děti
4 (80%)1